Hola, porto temps mirant convocatòries i estic fent temari per compte propi però no tinc clar quan pot sortir la propera d’administratiu a FGC. He vist que fa temps que no en treuen i no se si esperar o seguir preparant altres coses mentrestant.
A les bases anteriors hi havia terminis molt justos des de la publicació fins l’examen o van donar marge?? Perquè si surten amb poc temps no sé si arribaré be amb el nivell de català que demanen i tot el bloc de legislació. Algú que hagi estat pendent d’això abans em pot orientar una mica? Vull calcular si val la pena centrar-me ja del tot o combinar amb alguna altra cosa.
Jo vaig estar pendent fa un parell d’anys i normalment publiquen al DOGC però els terminis varien bastant. El millor és mirar la web corporativa de FGC perquè de vegades pengen avisos previs, però no sempre. Quan va sortir l’última recordo que des de la publicació fins l’examen van passar uns mesos, no va ser immediat, però tampoc una eternitat. Si estàs preparant ja tens avantatge.
El tema és que FGC no té un calendari fix com altres organismes. Depèn de necessitats i pressupost. Jo estic en la mateixa, esperant i repassant per si de cas. El català és important, assegura’t que tens el nivell que demanen acreditat perquè ho demanen a l’inscripció normalment.
Gràcies, el català el tinc però em falta practicar redacció formal i vocabulari tècnic. Suposo que mentrestant seguiré amb temari general i legislació bàsica, que sempre serveix. Algú sap si les places solen ser moltes o poques? Per fer-me una idea de com està la competència.
Les places depenen totalment de cada convocatòria, millor no fer càbals. He vist convocatòries amb poques places i altres amb més, però sempre hi ha competència perquè FGC té bona estabilitat laboral i les condicions són decents. Mira les bases quan surtin, allà ho detallen tot.
Una cosa que et recomano: subscriu-te als canals oficials (DOGC, web FGC) perquè quan publiquin t’assabentis ràpid. Jo vaig perdre uns dies per no estar pendent i després vaig anar amb més presses del compte. Els terminis d’inscripció solen ser raonables però millor no despistar-se.
Perfecte, ho faré. I una cosa, el temari que esteu fent servir és molt específic de FGC o més aviat genèric d’administratiu i després ja s’adapta?? És que no vull comprar material si despres canvien coses a les bases noves.
Hi ha part genèrica (legislació comuna, ofimàtica, procediment) i part especifica de FGC (organitzacio interna, normativa ferroviària). El millor és agafar les bases antigues per veure l’estructura del temari i anar fent. Quan surti la nova convocatòria ja ajustaràs si cal, però la base sol ser semblant. No esperis a tenir-ho tot perfecte o no començaràs mai.