Alguien que haya hecho ya alguna convocatoria de FGC, ¿cómo van las fases?

Hola, estic preparant administratiu per FGC i tinc dubtes de com va el procés real de les proves.

He llegit les bases però m’agradaria saber com ha anat a gent que ja ho hagi fet: el test té molt pes o la part pràctica pot compensar? I la valoració de mèrits, quan la miren exactament?

Perquè estic fent simulacres però no se si hauria de centrar més esforços en la part pràctica o seguir amb teoria per pujar nota del test. La sensació és que tot suma però no tinc clar què prioritzar ara que queden uns mesos.

Algun consell de com repartir el temps?

2 Me gusta

El test sol ser eliminatori, així que si no passes el tall et quedes fora directament. La part pràctica només la fan els que superen el test, i aquí és on realment es marca diferència perquè molta gent arriba justeta.

Jo vaig fer una convocatoria fa un parell d’anys i et diria que el test el passi qui el passi, però després a la pràctica és on veus qui porta rodatge de veritat. Els mèrits es valoren al final, quan ja tens les notes de tot.

5 Me gusta

A mi em van dir que la pràctica pesa bastant perquè el test el passa molta gent amb nota similar, i després és on es distingeixen. Però clar, primer has de superar el test.

No sé si segueix igual però abans feien cas pràctic tipus ofici, registre, informe… coses del dia a dia. No era súper rebuscat però si no has practicat et bloquges.

Els mèrits no els miren fins que tens totes les proves fetes, o sigui que no et salven si suspens res. Serveixen per desempatar o pujar posicio quan ja estàs dins.

Jo prioritzaria aprovar el test amb nota decent i despres practicar casos, perquè he vist gent que sabia molta teoria però a l’hora de redactar se li girava la truita.

6 Me gusta

Gràcies, això m’aclareix bastant. O sigui que sense test aprovat no hi ha res a fer, però tampoc puc relaxar després perquè la pràctica és decisiva.

Suposo que tocarà seguir amb test fins tenir-ho controlat i després fer casos cada setmana per no perdre mà. M’estressa una mica perquè sento que he de dominar les dues coses alhora.

1 me gusta

Normal que t’estressis, però vas bé.. La clau està en no descuidar cap part. Hi ha gent que es tira mesos només fent test i despres a la pràctica fa el ridícol.

Un parell de casos al mes ja et dona rodatge suficient si portes bé la teoria. I quan s’acosti la data ja intensifiques pràctica.

1 me gusta