Com organitzeu la setmana de temari i simulacres?

Porto uns mesos preparant FGC per la part administrativa i estic intentant trobar una rutina que funcioni. Treballo a jornada completa i arribo a casa bastant cansat.

Ara mateix dedico unes 2 hores entre setmana (no tots els dies, si soc sincer) i els caps de setmana intento fer més. El problema és que hi ha dies que només faig test, altres que nomes llegeixo temari nou, i tinc la sensació que no lliga gaire bé.

Els que porteu mes rodatge, com distribuïu? Feu dies temàtics (un dia només test, un altre nomes tema nou…) o intenteu barrejar cada sessió? M’interessa especialment saber com encaixeu els repassos sense que se us acumuli tot.

19 Me gusta

Jo vaig provar això de dies temàtics i no em va anar gens be. Al final perdia el fil d’una cosa a l’altra.

Ara faig sempre la mateixa estructura: començo 20-30 min repassant esquemes de dies anteriors, després 1 hora de temari nou (o reforçar algo que em coixegi) i acabo amb test dels temes que porto treballats. Aixi cada dia toco tot una mica i no se m’oblida res.

Es veritat que alguns dies no arribo a fer-ho tot, però almenys tinc clar per on començar.

7 Me gusta

Jo el cap de setmana faig simulacre complet, això sí o sí. Entre setmana vaig més a salts, depèn del dia.

Un truc que em va donar algú aquí: els repassos millor en diferents moments. Tipus repassar un tema el mateix dia, després als 3 dies, després a la setmana… Això de la corba d’oblit. A mi em funciona bastant bé, perquè abans llegia coses i a la setmana ja no recordava res.

17 Me gusta

El tema repassos és clau, coincideixo. Jo tinc un full de càlcul on apunto cada tema quan l’he treballat i quan toca tornar-hi.

Sobre barrejar o no, depèn molt del teu perfil. Hi ha gent que necessita concentrar-se en una cosa sola, altra gent (com jo) es cansa si està 2 hores seguides amb el mateix. Prova una setmana d’una manera i una altra de l’altra, és l’única forma de saber què et va.

2 Me gusta

Una cosa que a mi em va bé: deixar els test pel final de la sessió.. Així si estic molt esgotat o em surt algo, puc tallar abans sense perdre la part important que es el temari nou.

També intento no ser massa rigid. Si un dia veig que no puc fer les 2 hores, prefereixo fer-ne 1 be que 2 a mitges i sense concentracio. Millor qualitat que quantitat, sobretot si treballes i arribes fotut.

13 Me gusta

Gràcies per les respostes, m’ajuda molt veure diferents enfocaments.

Lo del full de càlcul per repassos em sembla bona idea, ara mateix vaig bastant a l’aire i segur que se m’escapen temes. Provaré també això de començar sempre repassant, crec que em pot anar be per escalfar.

Els simulacres complets encara no els faig, vaig una mica endarrerit de temari. Suposo que més endavant ja tocarà.

1 me gusta

Els simulacres no cal que siguin de tot el temari eh. Pots fer-ne de la part que ja dominis, només per agafar ritme i veure com vas de temps. Jo vaig començar a fer-ne quan portava la meitat de temes i em va anar bé per detectar punts fluixos.

4 Me gusta

Una cosa més: si treballes a jornada completa no et machaques. 2 hores entre setmana és molt correcte, hi ha gent que no pot ni fer això. L’important és la constància, no fer-te malbé intentant estudiar 4 hores diàries quan no arribes.

Jo conec casos de gent que va aprovar estudiant menys però de forma més regular que altra gent que feia maratons de cap de setmana i entre setmana res.