Hola, estic mirant de preparar l’administratiu de FGC però tinc un dubte amb el tema del català. A les bases posa que cal tenir el C1, però no acabo d’entendre si l’han de tenir ja en el moment d’inscriure’t o si te’l peden despres quan et presentes fisicament.
Jo ara tinc el B2 i estic fent classes per treure’m el C1, però si és requisit obligatori des del principi potser haure d’esperar a la següent convocatòria. Algu que ho tingui clar? He mirat les bases anteriors però no m’acaba de quedar del tot evident el moment exacte en què l’exigeixen.
També m’han dit que depenent de la plaça et demanen diferent nivell, però no se si això es cert o és nomes per places mes tècniques.
Normalment el requisit del C1 l’has de tenir en el moment de presentar la sol·licitud, o com a molt tard quan facis la fase de concurs-oposicio. A les bases ho especifica sempre, però si no el tens ja et recomano que truquis directament a recursos humans de FGC per confirmar-ho, perquè això no sol admetre dubtes.
El B2 no et servirà per administratiu, això és segur. Potser per alguna plaça operativa més bàsica si, però per administratiu sempre demanen C1 mínim.
Jo vaig fer la convocatòria fa dos anys i et demanen el C1 acreditat abans de la signatura del contracte. O sigui que pots presentar-te sense tenir-lo encara, però si aproves i et criden, has de portar el certificat en aquell moment. Aixi que tens marge per treure-te’l mentre fas el proces selectiu.
Això sí, comprova-ho bé a les bases perquè de vegades canvien els requisits segons convocatòria.
Gràcies per les respostes. Doncs si és aixi potser si que m’hi puc presentar i mentre vaig fent els exàmens del C1. El tema es que no vull perdre temps estudiant si despres resulta que no puc ni inscriure’m, ja sabeu com va això. L’altre dubte que tinc és si a la pràctica també et fan servir el català o si despres al dia a dia es treballa més en castellà. algú que treballi allà o conegui gent
A FGC es treballa molt en català, és una empresa pública de la Generalitat i tot el tema de comunicació interna, documentació i relació amb usuaris es fa principalment en català. El castellà també es fa servir, clar, però si no domines el català et costarà bastant.
Jo estic en la mateixa situació, amb el B2 fet i preparant el C1. La meva idea es anar estudiant igual i treure’m el certificat aquest any. Total, les convocatòries no surten cada dos per tres i aixi arribo amb tot fet.
Una cosa que he vist es que a vegades accepten titols equivalents o certificats d’altres institucions, no només el de la Generalitat. Mira bé quins títols son vàlids perquè potser tens més opcions del que penses.