Ordre lògic per estudiar el temari d'administratiu FGC o millor per blocs?

Hola, porto unes setmanes preparant l’oposicio d’administratiu a FGC i tinc un dubte que em frena una mica. El temari te parts molt diferents: dret administratiu general, específic de Catalunya, organització de FGC, ofimàtica, comptabilitat… La meva pregunta és si seguiu l’ordre oficial del temari o el vau reorganitzar d’alguna manera.

Jo havia pensat agrupar primer tot el bloc de dret (general i autonòmic) abans de saltar a la part més tècnica de l’empresa, però no sé si això pot ser contraproduent a l’hora de repassar després. Tambe he vist que hi ha temes que es relacionen entre ells però estan separats al temari oficial.

Com ho porteu? Aneu per ordre numèric o us heu fet el vostre propi itinerari? M’ajudaria saber com ho heu plantejat.

Depèn molt del teu perfil. Si ja tens nocions de dret administratiu, potser pots saltar-te l’ordre i començar per la part específica de FGC que és la que més pesa. Jo vaig fer això perquè venia d’una altra opo d’administració i el bloc genèric ja el portava bastant treballat. Però si parteixes de zero, ordre oficial i punt, que està muntat amb una lògica.

Jo vaig començar per ordre i em va anar bé perquè després els repassos segueixen la mateixa estructura. El problema de reagrupar és que després pots fer-te un embolic amb la numeració quan practiquis test o simulacres, que solen anar per número de tema oficial. A mi em va passar amb una altra opo que vaig intentar reorganitzar i al final vaig perdre més temps del que vaig guanyar.

Una cosa que em va funcionar: fer una primera volta ràpida per ordre oficial, només llegint i subratllant, sense aturar-me massa. Després ja vaig fer la segona passada més a fons i agrupant temes relacionats per estudiar-los junts. Així et fas una idea global primer i després ja afiles. Però és cert que cal portar un control del que fas perquè no se’t descontroli.

4 Me gusta

Jo estic fent blocs temàtics i de moment em va be. Tinc el dret administratiu general amb el de Catalunya junts, després la part de RRHH i organitzacio, i finalment la part tècnica. El que faig és portar un excel amb data d’última revisió de cada tema pel numero oficial, així no perdo la referència. Potser és més feina de gestió però a mi em sembla més lògic així, les coses queden més connectades.

1 me gusta

Gràcies per les respostes. Veig que no hi ha una solucio unica. Crec que provaré de fer com dius, primera passada per ordre oficial per agafar visió global i després ja veure si reagrupo alguna cosa per al segon repàs. El tema de l’excel per controlar revisions m’ha semblat bona idea, ho implementaré.

1 me gusta

Un apunt: la part d’ofimàtica i les eines informàtiques jo la vaig deixar més cap al final perquè és més pràctica i es refresca ràpid. Si la poses al principi se t’oblida tot quan arribis a la part de dret. Això sí, no la deixis per l’últim mes tampoc.